Έρευνα Αναγκών Επικοινωνίας ΜΚΟ

Στοχοθεσία

Η πρώτη μου επαφή με τον χώρο της ψηφιακής επικοινωνίας ήταν στην εταιρεία Ogilvy πριν από περίπου 10 χρόνια. Στη συνέχεια ήμουν από τα ιδρυτικά μέλη του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Sociality όπου και δούλεψα για 7 χρόνια οπότε και συνεργάστηκα με το HIGGS ως εισηγητής σεμιναρίων πάντα στην ίδια θεματολογία.

Σήμερα αυτό που κάνω είναι να προσπαθώ να μάθω όσα περισσότερα γίνεται για τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και να δω τί έχει νόημα να αναπτυχθεί για αυτές:

Η βασική ιδέα αφορά την ανάπτυξη μίας πλατφόρμα με online μαθήματα, εκπαιδευτικό υλικό, οδηγούς, κλπ. και συμπληρωματικά ένα live chat στο οποίο θα μπορεί κάποιο μέλος μιας οργάνωσης να μπει και να με ρωτήσει οτιδήποτε χρειάζεται.

Όλα αυτά θα είναι διαθέσιμα online και θα παρέχονται εντελώς δωρεάν για αρκετό καιρό – ίσως υπάρξει κάτι ως συνδρομή όταν συγκεντρωθεί αρκετή δουλειά και θα είχε νόημα κάτι τέτοιο για την ανανέωσή του υλικού, αλλά δεν υπάρχει κάποια τέτοια πρόβλεψη για αρχή.

Σήμερα η πλατφόρμα έχει υλοποιηθεί κατά ένα μεγάλο μέρος στο τεχνικό της κομμάτι, ωστόσο, το μεγάλο επίδικο παραμένει το περιεχόμενο και οι δυνατότητες υποστήριξης/συμβουλευτικής γύρω από αυτό. Εξ ου και δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην Έρευνα Αναγκών από όπου πιστεύουμε ότι θα προκύψει ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό.

Διαδικασία

Αρχικά να πούμε ότι η Έρευνα Αναγκών είναι συνδεδεμένο project με τη Βάση Δεδομένων Επικοινωνίας ΜΚΟ. Από τη δουλειά μας στη βάση μάθαμε αρκετά για το επίπεδο της ψηφιακής επικοινωνίας της Κοινωνίας των Πολιτών στην Ελλάδα, πάντοτε από τη σκοπιά του εξωτερικού παρατηρητή.

Με την Έρευνα Αναγκών αντιστρέφουμε τον ρόλο μας, δεν ασχολούμαστε με το “πλάτος” αλλά με το “βάθος”: επικοινωνούμε με (συγκριτικά) λίγες οργανώσεις και μαθαίνουμε πολλά για τις ίδιες και τον τρόπο που χειρίζονται την τεχνολογία και την ψηφιακή τους επικοινωνία.

Αυτή είναι η πρόσκληση που στέλνουμε στις οργανώσεις για να λάβουν μέρος στην Έρευνα Αναγκών:

Εχεμύθεια

Οι συνεντεύξεις με τις οργανώσεις δεν καταγράφονται ώστε να ενθαρρύνεται η ελεύθερη και ειλικρινής συζήτηση χωρίς να υπάρχει φόβος ότι μπορεί κάτι να διαρρεύσει στο ευρύ κοινό. Η μοναδική καταγραφή της συζήτησής μας γίνεται με τη μορφή χειρόγραφων σημειώσεων από μεριάς μας και αφορά αποκλειστικά τα σημεία που ενδιαφέρουν τις ανάγκες της έρευνας.

Κατά την εξέλιξη των συνεντεύξεων γίνονται εμφανείς οι άμεσες και οι μελλοντικές ανάγκες των οργανώσεων και δημιουργούν τις αφετηρίες για την ανάπτυξη εξειδικευμένου περιεχομένου για την πλατφόρμα.

Παράλληλα με το περιεχόμενο δημιουργείται και ένα συνολικό ανάγλυφο των δυνατοτήτων των οργανώσεων γύρω από τα θέματα που μας απασχολούν (τεχνολογία, επικοινωνία) και μπορεί να προκύψει μία συνολική δημοσίευση η οποία θα επιχειρεί να μεταφέρει αυτή τη συνολική εικόνα. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει προβλεφθεί και δεν υπάρχει ανάγκη για ονομαστική αναφορά στην κάθε οργάνωση που έχει λάβει μέρος στην έρευνα, ή ακόμη περισσότερο για τους συνομιλητές/ριες μας.

Ενδεικτικές ερωτήσεις

Από τις ερωτήσεις μου θα προσπαθήσω:

  • να καταλάβω ποιο είναι το προφίλ της οργάνωσής σας και τί είναι σημαντικό για εσάς,
  • να δω πώς χειρίζεστε θέματα επικοινωνίας και τεχνολογικά ζητήματα,
  • και τέλος να δω εάν υπάρχει κάτι το οποίο μπορώ να επιστρέψω σε εσάς, π.χ. να ετοιμάσω ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο ή να σας κατευθύνω στη χρήση κάποιου εργαλείου.

Προφίλ

Θα ήθελα να μάθω περισσότερα για εσάς, πότε και πως ξεκινήσατε, ποιός είναι ο τομέας δράσης σας.

Οργανωτικά

Πόσο μεγάλη είναι η ομάδα. Έχετε συμμετάσχει σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα π.χ. Ευρωπαϊκά; Επίσης υπάρχει οτιδήποτε που μοιάζει με απευθείας χρηματοδότηση από το ευρύ κοινό π.χ. δωρεές ή συνδρομές.

Επικοινωνία

Τι κάνετε στο κομμάτι της επικοινωνίας; Πόσο βάρος δίνετε στα social media σας; Διοργανώνετε event; Ποιος/πως διαχειρίζεστε την ιστοσελίδα σας; Υπάρχει newsletter;

ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Κλείστε ένα ραντεβού