Content Calendar: ένας Τσελεμεντές για τα social media του οργανισμού σας

Το άρθρο που σας παρουσιάζω εδώ αφορά, χωρίς καμία υπερβολή, το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν επιχειρήσεις και οργανισμοί που θέλουν να χειριστούν σωστά την ψηφιακή τους επικοινωνία.

Η δε λύση που προτείνουμε είναι τόσο απλή που πραγματικά θα εκπλαγείτε με το πόσο πιο εύκολα θα μπορείτε να διαχειρίζεστε το υλικό σας και να δημοσιεύετε με σταθερή ροή στα social media της επιχείρησης ή του οργανισμού σας.

Θέλει πρόγραμμα

Πρώτα πρώτα και για να συνεννοούμαστε, το content calendar είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του: ένα ημερολόγιο στο οποίο βάζουμε μέσα “content”, όπου content με όρους marketing εννοούμε οποιοδήποτε υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο) βγάζουμε προς τα έξω μέσα από τα διάφορα κανάλια επικοινωνίας (social media, ιστοσελίδα, newsletter, κλπ).

Υπάρχουν δύο δρόμοι μέσα από τους οποίους μπορεί η ζωή να σας ρίξει στην ανάγκη δημιουργίας ενός content calendar:

  • Η επιχείρηση ή οργανισμός σας έχει θέσει μια σειρά από στρατηγικούς στόχους και πρέπει να οργανώσουμε την επικοινωνία μας γύρω από αυτούς. Σε αυτή την περίπτωση ξέρουμε τις προτεραιότητές μας και είμαστε έτοιμοι να δουλέψουμε γύρω από αυτές.
  • Θέλουμε να ξεκινήσουμε την ψηφιακή μας επικοινωνία και δεν έχουμε ιδέα από πού να το πιάσουμε. Σε αυτή την περίπτωση, αναζητούμε τις προτεραιότητές μας αλλά και το πώς θα γίνουν τα πρώτα σωστά βήματα.

Παρότι πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές συνθήκες, και στους δύο δρόμους η ανάγκη είναι ακριβώς η ίδια:

Θέλουμε να διατηρήσουμε μια ωραία, συνεκτική παρουσία στα social media της επιχείρησης ή του οργανισμού μας, χωρίς να χάσουμε τον ύπνο μας στο πώς θα συμβεί αυτό.

Όλα στη ζωή είναι θέμα χρόνου

Βγάλτε χαρτί και μολύβι και σκεφτείτε μαζί μου το εξής παράδειγμα:

  • Έστω ότι θέλουμε ένα πλάνο επικοινωνίας για το φθινόπωρο που έρχεται. Ας είμαστε ειλικρινείς, το καλοκαίρι πέρασε άρα ας βάλουμε εξαρχής μια μια ημερομηνία έναρξης Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου μαζί με σκολειά.
  • Μέχρι το τέλος της χρονιάς έχουμε γεμάτες 16 εβδομάδες.
  • Ανάλογα με τη φύση της δουλειάς μας και τη ροή του περιεχομένου που θα έχουμε έτσι κι αλλιώς, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι θα δημοσιεύουμε 1 με 2 φορές κάθε εβδομάδα. Επομένως μιλάμε για το πολύ 30-32 post.
  • Ωστόσο, θέλουμε να αφήσουμε χώρο στο πρόγραμμά μας για έκτακτες δημοσιεύσεις, νέα της τελευταίας στιγμής, ή άλλες ανακοινώσεις που δεν μπορούμε να προβλέψουμε αυτή τη στιγμή. Ας κάνουμε μια μικρή έκπτωση 15% για να μας μείνουν στο τέλος 28 post.
  • Ανοίγουμε ένα κανονικό ημερολόγιο (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Sheet template που θα βρείτε εδώ) και απλώνουμε αυτές τις 28 ημέρες δημοσιεύσεων μέσα στις εβδομάδες που ακολουθούν.
    TEMPLATE_LINK_TO_BE_INCLUDED
  • Σημαντικό: αποφεύγουμε ημερομηνίες στις οποίες παραδοσιακά μεταβάλλεται το κλίμα της επικοινωνίας, η κάθε μία για τους δικούς της λόγους, π.χ. 28η Οκτωβρίου, 17 Νοεμβρίου, 6 Δεκεμβρίου, 25 Δεκεμβρίου, 31 Δεκεμβρίου (ξεχνάω κάποια;).

Κράτα σειρά

Εφόσον, λοιπόν, μάθαμε πότε θα μιλήσουμε, πάμε να δούμε τώρα και τί ακριβώς θα πούμε.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η επιχείρηση ή ο οργανισμός μας έχει θέσει μια σειρά από στρατηγικούς στόχους και προτεραιότητες:

  • Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θέλει να λανσάρει την καινούργια σειρά προϊόντων που θα φέρει για τη σεζόν που ξεκινάει.
  • Ένα γραφείο μηχανικών θέλει να διαφημίσει την εμπειρία του στη διαχείριση έργων σε έναν απαιτητικό τομέα της αγοράς.
  • Μια μη κερδοσκοπική οργάνωση θέλει να επικοινωνήσει τις δράσεις που προγραμματίζει το επόμενο διάστημα και μία εκστρατεία crowdfunding.

Μιας και δεν έχει νόημα να χρησιμοποιήσουμε τα social media για να μιλήσουμε για ένα και μόνο πράγμα, εν τέλει αυτό που γίνεται είναι ότι φτιάχνουμε ένα μείγμα που αντιπροσωπεύει όλες μας τις ανάγκες επικοινωνίας για το επόμενο διάστημα:

Ηλεκτρονικό κατάστημα

ΘεματικήΠοσοστόPost (* 28)
Παρουσίαση προϊόντων35%10
Παρουσίαση μάρκας/brand15%4
Υπηρεσίες after-sales10%3
Εκπτώσεις25%7
Διαγωνισμοί15%4

Β2B Επιχείρηση

ΘεματικήΠοσοστόPost (* 28)
Προβολή Έργων45%13
Τεχνικές Συμβουλές15%4
Νέα του κλάδου40%11

Μη κερδοσκοπική οργάνωση

ΘεματικήΠοσοστόPost (* 28)
Ενημέρωση για Δράσεις και Εκδηλώσεις40%11
Αντίκτυπος (Impact)20%6
Συνηγορία (Advocacy)15%4
Crowdfunding25%7

Σύνδεση με social media

Το content calendar είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό για τις βασικές μας δημοσιεύσεις σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το LinkedIn και το Instagram. Εξασφαλίζει συνεχή και προγραμματισμένη ροή περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα αφήνει αρκετό χώρο για έκτακτες δημοσιεύσεις όπως Instagram Stories και κοινοποιήσεις από άλλες σελίδες στο Facebook ή στο LinkedIn.

Αυτή η ευελιξία μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα σε γεγονότα και να αξιοποιούμε πλήρως τις δυνατότητες κάθε πλατφόρμας, διατηρώντας την επικοινωνία μας ζωντανή και ενδιαφέρουσα.


Επίλογος

Η δημιουργία και διαχείριση ενός content calendar είναι ένα τρομερά χρήσιμο εργαλείο για οποιαδήποτε επιχείρηση ή οργανισμό που επιθυμεί να έχει μια σταθερή και αποτελεσματική παρουσία στα social media.

Μέσα από μια δομημένη στρατηγική μπορείτε να εξασφαλίσετε μια ροή δημοσιεύσεων που ταιριάζουν στο κοινό σας και στους στρατηγικούς σας στόχους.

Γραφτείτε συνδρομητές στο newsletter μας


Posted

in

by

Tags:

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *